Romeo X Juliet – Legalább is névben azok

romeo_x_juliet           A 24 részes anime fantasy-dráma, meg hasonló William Shakespeare karaktereinek nevét felhasználva, természetesen nem csak a Rómeó és Júliából.
A történet Neo Veronában játszódik, ahol a Montague család az úr és bizony a szegényeknek itt nincs túl jó dolguk. Júlia, akinek titokban kell tartania a világ előtt, hogy lány, álruhában, Vörös Viharként menti meg az embereket a zsarnokoktól. Ám kiderül, van neki egy még fontosabb feladata, ő a Capulet család egyetlen sarja és azt várják el tőle, hogy győzze le a gonosz Montague-t, aki megölte a szüleit, hogy átvegye a hatalmat a város felett. Júlia mindemellett találkozik Rómeóval és beleszeret, Rómeót hasonlóképpen elbűvöli Júlia.

Van itt minden, titkos küldetés, nem-csere, álarc, egymás ellen fellépő családok és persze a szerelem. A grafika gyönyörű, bár azért a történet közepe fele van egy két ronda megoldás, az opening gyönyörű, bár én már a dal angol verzióját nagyon szerettem, úgyhogy elfogult vagyok. Az első ending is nagyon tetszett.

Nagyon ötletes a fantasy-beütés és Júlia egész érett karakter, ahhoz képest, hogy egy 16 éves lány. A Shakespeare és műveire tett utalások és idézetek is jók, és a darab a darabban is jól jött össze. Egyik kedvenc jelenetem a szemüveges Vörös Vihar áldozata. Abban volt dráma.

Viszont ahhoz képest, hogy milyen potenciállal rendelkezett, nem élt a benne lévő lehetőségekkel és bevallom én a 8 résznél azt mondtam, nem bírom és kiszálltam. Utána persze csak-csak megnéztem, mi lesz a vége, szóval végignéztem, de nem tetszett. Rómeó töketlensége vagy inkább nyámnyilasága nem nyerte el a tetszésemet, ahogy az a titokzatos magvat ültetek beléd, pusztuljon minden hülyeség sem. Bizarr és értelmetlen volt számomra. Talán, ha jobban felépítették volna… de így nem igazán jött be.

Ajánlom-e? Hát, sokaknak tetszett, szóval egy próbát megérhet, de elég sok unalmas klissé van benne, amin nem sikerült úrrá lenni.

Reklámok
Kategória: anime, shoujo | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 Responses to Romeo X Juliet – Legalább is névben azok

  1. Ágoston Dienes szerint:

    A hiba benned van. Egyszerűen nem vagy képes értelmezni a történetet.
    Ha az eredeti drámát nézzük, akkor ott is a 2. fele a mozgalmasabb, sem, mint az első.
    De így is akad történés gazdagon. Nekem a kedvencem drámám Rómeó és Júlia oly annyira, hogy személyes példaképeim közé tartozik a két szerelmes, így komolyan veszek mindegyik feldolgozást, először nekem furcsa volt az anime, de a lényeget átadta Rómeó és Júlia szerelmét, és hogy a Gyűlölet miatt el “kell” veszniük.
    A sorozat teljesen kihozta azt ami benne van, láttam már jó pár Rómeót és Júliát ahogy elmondtam, de ez a páros egyszerűen mindent visz. Harmadszori nézésre fogalmazódott meg bennem, hogy ők jelentik a Reményt, és ez mutatja meg az anime tökéletességét.
    Hisz a ez történet mindent elsöprő szerelemről szól, és az üzenete, hogy igen létezik.
    Júlia a kedvencem, ami nem csoda hisz férfi volnék, a bátorsága, az eltökéltsége, az egész személyisége.és az intelligenciája egyszerűen bámulatos. Bátorságra legjobb példa amikor gyerekként már Vörös forgószél lesz, az eltökéltség több helyen érezhető, ez részben összefügg a bátorsággal, de a végén amikor felvállalja a mártírságot, az is ide tartozik.
    Intelligenciájára a legjobb példa, hogy ő is felismeri színházi darab jelentőségét és egy forradalmat vált ki. Személyisége meg ezek összessége.

    Rómeó kapcsán meg hatalmas tévedésben élsz. Még hogy nyámnyila, te nem azt sorozatot nézed amit én. Nézzük meg Rómeó reakcióit, megismeri Júliát beleszeret, utána őt keresi, ő elfogadja, hogy Júlia származását, Júliánál más a helyzet, ő sokkal inkább szenved, de ettől igazi nő ő. Aztán virágfesztiválon ő kezdeményez, majd utána elszakadnak, következő találkozásuknál elszöknek, ez a kedvenc részem a darabban, itt tapasztalható meg a legjobban, hogy mennyire ártatlanok is ők, Rómeó itt felvállalja a férfi szerepét.
    Majd jön a dráma. Júlia napjai meglesznek számolva, de Rómeó segítségével is megmenekül, amire válaszul száműzik. És itt jön ki az igazi személyisége. Mert ha ő nyámnyila volna beletörődne a sorsába, de ő nem teszi inkább ő maga is elkezd dolgozni, amikor látja, hogy ez a munka túl veszélyes lett, akkor úgy dönt, hogy véget vet ennek, sőt úgy dönt, hogy egy külön falut hozz létre, ahol az ex bányászok együtt lehetnek a családjukkal. És eljön az idő amikor kitör a forradalom, ekkor ő is visszatér Neo Veronába.
    Itt is mit tesz, próbálja az apját meggyőzni, az más kérdés, hogy nem sikerül, de nem is csoda, nem sok Leonteshez hasonló anime főgonosz van, Kotomine Kirei mondjuk.
    Aztán amikor az apja elbukik úgy dönt, hogy visszatér a faluba, de Tybalt megállítja, és Júlia után megy, végig hisz Júliában, abban, hogy megmentheti, még ha ez már nem is lehetséges.
    Ami hiányolható, hogy Rómeó nem mocskolódik be, de ez azért van, mert itt alapvetően más a történet. A drámában egy generációkra visszavezethető vendettárról van szó, addig itt személyes bosszúról. Mondjuk ez nálam nagyon növeli Leontes szánalom faktorát, mivel az anyja a legősibb mesterséget végezte, édes mindegy ki volt az apja, nem várhatta, hogy kiemelje őt vagy éppen az anyját.
    Amúgy itt van egy komoly probléma, ez a a jó formán mindenki mindenkinek a rokona, még Rómeó is Júliának, és ugyebár Rómeó és Tybalt testvérek, ez megmagyarázza a történteket. De abban, hogy Rómeó tiszta marad nincs semmi gond.

    És most visszatérek a kezdetre, az hogy komoly értelmezési gondjaid vannak, azt nem csak fentiek, hanem maga a finálé nem értése mutatja meg, pedig felvezetik ezt az egész dolgot.
    A nagy fa az Escalus (ő a Herceg a drámában) amely a világot életben tartja, de a világ haldoklik, és csak egy Capulet lány mentheti meg. Mondjuk számomra ez legundorítóbb dolog, nem azért, hogy Gyűlölet következményét vállalni kell, hanem hogy alapból milyen már, hogy egy világ arra épül, hogy embereket áldoznak fel, ennek alapvetően semmi köze nincs ehhez a történethez. De magával a véggel nincs probléma. Ez egy tragédia.
    Ezért elkerülhetetlen volt sajnos. És ezért sajnos, mert ha valakik ő ezt nem érdemelték meg.

    Hatalmas pozitívum Willy, ugyebár ő maga Shakespeare, űditő látvány, amikor megszólal általában valami nagyot mond, már ha Júliának szánja, de a vége is nagyon jó tőle.

    Klisék kapcsán. Ez pont fordítva van. Ez a dráma amely kliséket teremtett, és nem pedig ez ami ezt tartalmazza.

  2. szini szerint:

    Ha az eredeti drámát nézzük, akkor ott is a 2. fele a mozgalmasabb, sem, mint az első.
    De így is akad történés gazdagon. Nekem a kedvencem drámám Rómeó és Júlia oly annyira, hogy személyes példaképeim közé tartozik a két szerelmes, így komolyan veszek mindegyik feldolgozást, először nekem furcsa volt az anime, de a lényeget átadta Rómeó és Júlia szerelmét, és hogy a Gyűlölet miatt el “kell” veszniük.
    A sorozat teljesen kihozta azt ami benne van, láttam már jó pár Rómeót és Júliát ahogy elmondtam, de ez a páros egyszerűen mindent visz. Harmadszori nézésre fogalmazódott meg bennem, hogy ők jelentik a Reményt, és ez mutatja meg az anime tökéletességét.
    Hisz a ez történet mindent elsöprő szerelemről szól, és az üzenete, hogy igen létezik.
    Júlia a kedvencem, ami nem csoda hisz férfi volnék, a bátorsága, az eltökéltsége, az egész személyisége.és az intelligenciája egyszerűen bámulatos. Bátorságra legjobb példa amikor gyerekként már Vörös forgószél lesz, az eltökéltség több helyen érezhető, ez részben összefügg a bátorsággal, de a végén amikor felvállalja a mártírságot, az is ide tartozik.
    Intelligenciájára a legjobb példa, hogy ő is felismeri színházi darab jelentőségét és egy forradalmat vált ki. Személyisége meg ezek összessége.

    Rómeó kapcsán meg hatalmas tévedésben élsz. Még hogy nyámnyila, te nem azt sorozatot nézed amit én. Nézzük meg Rómeó reakcióit, megismeri Júliát beleszeret, utána őt keresi, ő elfogadja, hogy Júlia származását, Júliánál más a helyzet, ő sokkal inkább szenved, de ettől igazi nő ő. Aztán virágfesztiválon ő kezdeményez, majd utána elszakadnak, következő találkozásuknál elszöknek, ez a kedvenc részem a darabban, itt tapasztalható meg a legjobban, hogy mennyire ártatlanok is ők, Rómeó itt felvállalja a férfi szerepét.
    Majd jön a dráma. Júlia napjai meglesznek számolva, de Rómeó segítségével is megmenekül, amire válaszul száműzik. És itt jön ki az igazi személyisége. Mert ha ő nyámnyila volna beletörődne a sorsába, de ő nem teszi inkább ő maga is elkezd dolgozni, amikor látja, hogy ez a munka túl veszélyes lett, akkor úgy dönt, hogy véget vet ennek, sőt úgy dönt, hogy egy külön falut hozz létre, ahol az ex bányászok együtt lehetnek a családjukkal. És eljön az idő amikor kitör a forradalom, ekkor ő is visszatér Neo Veronába.
    Itt is mit tesz, próbálja az apját meggyőzni, az más kérdés, hogy nem sikerül, de nem is csoda, nem sok Leonteshez hasonló anime főgonosz van, Kotomine Kirei mondjuk.
    Aztán amikor az apja elbukik úgy dönt, hogy visszatér a faluba, de Tybalt megállítja, és Júlia után megy, végig hisz Júliában, abban, hogy megmentheti, még ha ez már nem is lehetséges.
    Ami hiányolható, hogy Rómeó nem mocskolódik be, de ez azért van, mert itt alapvetően más a történet. A drámában egy generációkra visszavezethető vendettárról van szó, addig itt személyes bosszúról. Mondjuk ez nálam nagyon növeli Leontes szánalom faktorát, mivel az anyja a legősibb mesterséget végezte, édes mindegy ki volt az apja, nem várhatta, hogy kiemelje őt vagy éppen az anyját.
    Amúgy itt van egy komoly probléma, ez a a jó formán mindenki mindenkinek a rokona, még Rómeó is Júliának, és ugyebár Rómeó és Tybalt testvérek, ez megmagyarázza a történteket. De abban, hogy Rómeó tiszta marad nincs semmi gond.

    És most visszatérek a kezdetre, az hogy komoly értelmezési gondjaid vannak, azt nem csak fentiek, hanem maga a finálé nem értése mutatja meg, pedig felvezetik ezt az egész dolgot.
    A nagy fa az Escalus (ő a Herceg a drámában) amely a világot életben tartja, de a világ haldoklik, és csak egy Capulet lány mentheti meg. Mondjuk számomra ez legundorítóbb dolog, nem azért, hogy Gyűlölet következményét vállalni kell, hanem hogy alapból milyen már, hogy egy világ arra épül, hogy embereket áldoznak fel, ennek alapvetően semmi köze nincs ehhez a történethez. De magával a véggel nincs probléma. Ez egy tragédia.
    Ezért elkerülhetetlen volt sajnos. És ezért sajnos, mert ha valakik ő ezt nem érdemelték meg.

    Hatalmas pozitívum Willy, ugyebár ő maga Shakespeare, űditő látvány, amikor megszólal általában valami nagyot mond, már ha Júliának szánja, de a vége is nagyon jó tőle.

    Klisék kapcsán. Ez pont fordítva van. Ez a dráma amely kliséket teremtett, és nem pedig ez ami ezt tartalmazza.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s